10 tips om de conversie van je website te verhogen

Vanuit Werkendam,  in de gemeente Altena, realiseren wij creatieve online oplossingen die werken. Snelle en veilige responsive websites die voor meer omzet zorgen. En resultaatgerichte, strategische online campagnes zodat u beter wordt gevonden op internet.

Misschien denk je dat je het helemaal voor elkaar hebt met de zoekmachine optimalisatie van je website en plaats je de nodige posts op social media. En doe je aan content marketing. En hopelijk word je ook nog beloond met een hoog bezoekersaantal op je website. Maar ja, hoe zit het met de conversie? Met andere woorden: levert het ook echt iets op?”

In deze blog probeer ik je een beetje op weg te helpen door wat tips voor een betere conversie te geven.

Tip #1: Zorg dat je website goed werkt

Heb je de snelheid van de website weleens gemeten? En wat leverde dat op? Veel websites zijn traag en werken slecht. Bezoekers haken af als de website zogenaamde dode links genereert (404 pagina’s) of als je website geen goede weergave geeft op een mobiel apparaat.

Tip #2: Kies voor professioneel webdesign

De meeste bezoekers beslissen binnen 2-3 seconden of ze wel of niet op de website blijven en of ze je teksten gaan lezen.

Het is van belang dat je design er professioneel en uniek uitziet.

Kies nooit voor een standaard WordPress of Joomla thema of template; je wilt niet dat je dezelfde website als de buurman hebt.

Tip #3: Zorg voor relevante content

De content die jij de bezoeker van je website voorschotelt moet aansluiten bij de informatiebehoefte van de bezoeker.

Laat ze weten waarom ze jouw product of dienst moeten afnemen en waarom het belangrijk is dat ze voor jou kiezen. Neem eventuele twijfels weg en zet ze aan tot het ondernemen van actie.

Tip #4: Hou het persoonlijk

Hou of maak het persoonlijk, mensen doen nog steeds zaken met mensen en organisaties zijn geen robots. Laat op je ‘over ons’ pagina zien hoe je organisatie in elkaar steekt, wat je geschiedenis is en wat je visie / missie is.

Maak het nog persoonlijker door je medewerkers met naam en foto te tonen op je website, zodat bezoekers zien met wie ze eventueel in zee gaan.

En nog een bonus tip: blijf jezelf. Probeer jezelf niet beter voor te doen dan je bent.

Tip #5: Laat je tevreden klanten zien

Tevreden klanten zijn de basis voor een succesvolle toekomst. Laat dus zien dat je opdrachtgevers blij zijn met het werk dat jij levert. Beperk je niet alleen tot het plaatsen van een review in op je website en review sites, zoals ‘klanten vertellen’ of ‘Feedback company’, maar ook reviews op Facebook en LinkedIn.

Een flinke stap verder, maar ook een mooie manier om je klanten iets te laten vertellen zijn video-testimonials. Bekijk hiervoor bijvoorbeeld de website van Hoogendoorn MBI.

Tip #6: Laat zien voor wie je werkt

Wees niet bang om te laten zien voor wie je werkt. Namedropping werkt heel goed en je laat een goede indruk achter als je (potentiele) klanten zien voor wie je allemaal werkt.

Tip #7: Laat zien wat je hebt gemaakt of verkocht

Ben je goed in wat je doet? Laat dat dan zien! Niets werkt zo overtuigend als een indrukwekkend portfolio. En verstop hem niet, maar laat je portfolio binnen één klik beschikbaar zijn.

Tip #8: Toon certificaten en trust symbolen

Maak kenbaar dat je dat je gecertificeerd bent. Plaats logo’s van brancheverenigingen, ISO certificaten en keurmerken.

Tip #9: Blog!

Door zakelijk te bloggen laat je zien dat je actueel bent en verstand van zaken hebt. En hou dat ook vol. Een blog dat al een jaar niet meer is bijgewerkt schept niet echt vertrouwen bij je bezoekers. Sommige bezoekers zullen zich bijvoorbeeld afvragen of je nog wel op de hoogte bent van de ontwikkelingen in de branche.

Je kunt beter 8x per jaar een blog plaatsen en dit ook consequent doen, dan dat je enthousiast begint, maar het vervolgens een jaar laat liggen.

Tip #10: Maak een opsomming van je kwaliteiten

Heb je wat in je mars? Verwerkt dat dan niet alleen in een lange, saaie tekst, maar som het op en plaats het op een prominente plaats op je website.

Blog

Tips voor een snellere WordPress website

Trage websites zijn één van de grootste ergernissen van internetgebruikers. Na ongeveer 6 seconden haakt de gemiddelde gebruiker af, terwijl de gemiddelde website ongeveer 12 seconden moet laden. Het gevolg hiervan is dat gebruikers naar een andere website gaan.

Wil je je bezoekers vasthouden dan is het van het grootste belang dat je website snel laadt. Maar niet alleen voor de bezoeker is een snelle website van belang, ook voor Google; je scoort namelijk hoger in Google wanneer je website snel inlaadt. Wij geven je een paar tips voor een snellere WordPress website.

Lees verder
Joost Tempelman 10 juli 2020

Samenwerken; Dat is onze kracht

Altena Websites is een samenwerking tussen Altena Media en Commpro. Altena Media is een full-service reclamebureau en Commpro is een ICT specialist.

In 2008 hebben we onze krachten gebundeld. Samen bouwen we de
mooiste websites. Altena Websites is verantwoordelijk voor ontwerp en concept. Commpro is verantwoordelijk voor functionaliteit en
techniek
.

Altena Websites

Beyerinckweg 17A

4251 LP Werkendam

 

Arjan van Houwelingen

t. 06 – 24 26 57 26

 

Joost Tempelman

t. 06 – 10 13 07 03

Gemaakt met door

© 2020